研究者検索結果一覧 稲垣 佳世子 稲垣 佳世子イナガキ カヨコ (Kayoko Inagaki) ダウンロードする帳票の形式を下記より選択して下さい 「教育研究等環境」形式 「文科省帳票様式第4号 ①履歴書」形式 「文科省帳票様式第4号 ②教育研究業績書」形式 基本情報 所属千葉大学 教育学部 教育学部幼児教育学校教育専攻発達教育学コース 千葉大学J-GLOBAL ID200901080073461121researchmap会員ID1000010196 MISC 104 International handbook of research on conceptual change (共著) New York: Routledge 2008年 児童心理学の進歩2008年版 金子書房 2008年 児童心理学の進歩2007年版 金子書房 2007年 新訂 認知過程研究 (共著) 放送大学教育振興会 2007年 Perspectives on the research history of Giyoo Hatano (共著) Human Development 50(1) 7-15 2007年 Special issue: Understanding human development as the emergentproduct of dynamic intra-mental/inter-mental interaction: A tribute to Giyoo Hatano (共著) Human Development 50(1) 1-82 2007年 子どもの楽天主義:望ましくない特性の変容可能性についての信念の発達 (共著) 新潟大学教育人間科学部紀要 9(2) 227-240 2007年 Young children's conception of the biological world (共著) Current Directions in Psychological Science 15(4) 177-181 2006年8月 『認知科学への招待2』 (共著) 研究社 2006年 『知性の創発と起源』 オーム社 2006年 児童心理学の進歩2006年版 金子書房 2006年 子どもの内面を耕すことばの教育―教室談話の構造― (共著) 教育心理学年報 45 19-23 2006年 子どもの概念発達と変化―素朴生物学をめぐってー 共立出版 2005年 発達と教育の心理学的基盤 (共著) 放送大学教育振興会 2005年 The formation of culture in mind: A sociocultural approach to cognitive development (共著) 千葉大学教育学部紀要 53 91-104 2005年 児童心理学の進歩2004年版 金子書房 2004年 Vitalistic causality in young children's naive biology (共著) Trends in Cognitive Science 18(8) 356-362 2004年 Language in mind: Advances in the study of language and thought (共著) MIT Press 2003年 児童心理学の進歩2003年版 金子書房 2003年 Intentional conceptual change (共著) Lawrence Erlbaum Associates 2003年 ヒト知性の生得的基盤 (共著) 人工知能学会誌 18(4) 416-425 2003年 Growing points in developmental science: Introduction (共著) Psychology Press 2002年 Young children's naive thinking about the biological world (共著) Psychology Press 2002年 認知過程研究―知識の獲得とその利用― (共著) 放送大学教育振興会 2002年 International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences (共著) Pergamon 2002年 The development of numerical competence among Japanese young children (共著) Research Bulletin of Graduate School of Social Sciences 2001年 Domain-specific constraints of conceptual development (共著) International Journal of Behavioral Development 24(3) 267-275 2000年9月 『共同の知を探る』 (共著) 共立出版 2000年 The International Handbook of Psychology (共著) Sage Publications Ltd 2000年 The effect of kana literacy acquisition on the speech segmentation unit used by Japanese young children (共著) Journal of Experimental Child Psychology 75(1) 70-91 2000年1月 Children's understanding of biology and health (共著) Cambridge University Press 1999年 Mathematics in the early years National Association for the Eucation of Young Children 1999年 Folkbiology (共著) MIT Press 1999年 Teaching-learning of evaluative criteria for mathematical arguments through classroom discourse: A cross-national study (共著) Mathematical Thinking and Learning 1(2) 93-111 1999年 Construction of mathematical knowledge through whole-class discussion (共著) Learning and Instruction 8(6) 503-526 1998年12月 『岩波講座3現代の教育 授業と学習の転換』 岩波書店 1998年 Global prospects for education: Development, culture and schooling (共著) American Psychological Association 1998年 Qualitative changes in intuitive biology (共著) European Journal of Psychology of Education 12(2) 111-130 1997年6月 The emergence of core domains of thought: Children's reasoning about physical, psychological, and biological phenomena (共著) Jossey-Bass Publisher 1997年 選択肢提示の有無が算数での集団討論の過程と所産に及ぼす効果 (共著) 教育心理学研究 45(2) 129-139 1997年 領域と制約―発達認知科学からの示唆― (共著) 波多野誼余夫 児童心理学の進歩97年版 36 221-246 1997年 Young children's recognition of commonalities between animals and plants (共著) Child Development 67(6) 2823-2840 1996年12月 “Buggy algorithms” as attractive variants (共著) Journal of Mathematical Behavior 15(3) 285-302 1996年9月 Handbook of education and human development: New models of learning, teaching and schooling (共著) Blackwell 1996年 『認知心理学5学習と発達』 東京大学出版会 1996年 生物概念の獲得と変化竏苧c児の「素朴生物学」をめぐって竏 風間書房 1995年 幼児の素朴生物学の獲得をめぐる研究の10年 稲垣佳世子 児童心理学の進歩95年版 34 235-258 1995年 Young children's naive theory of biology (共著) Cognition 50(1-3) 171-188 1994年4月 『講座幼児の生活と教育4 理解と表現の発達』 岩波書店 1994年 Young children's personifying and vitalistic biology (共著) Research and Clinical Center for Child Development Annual Report 1992-1993 16 1-25 1994年 123» 所属学協会 5 Society for Research in Child Development 日本認知科学学会 日本心理学会 日本教育心理学会 日本保育学会
稲垣 佳世子イナガキ カヨコ (Kayoko Inagaki) ダウンロードする帳票の形式を下記より選択して下さい 「教育研究等環境」形式 「文科省帳票様式第4号 ①履歴書」形式 「文科省帳票様式第4号 ②教育研究業績書」形式 基本情報 所属千葉大学 教育学部 教育学部幼児教育学校教育専攻発達教育学コース 千葉大学J-GLOBAL ID200901080073461121researchmap会員ID1000010196 MISC 104 International handbook of research on conceptual change (共著) New York: Routledge 2008年 児童心理学の進歩2008年版 金子書房 2008年 児童心理学の進歩2007年版 金子書房 2007年 新訂 認知過程研究 (共著) 放送大学教育振興会 2007年 Perspectives on the research history of Giyoo Hatano (共著) Human Development 50(1) 7-15 2007年 Special issue: Understanding human development as the emergentproduct of dynamic intra-mental/inter-mental interaction: A tribute to Giyoo Hatano (共著) Human Development 50(1) 1-82 2007年 子どもの楽天主義:望ましくない特性の変容可能性についての信念の発達 (共著) 新潟大学教育人間科学部紀要 9(2) 227-240 2007年 Young children's conception of the biological world (共著) Current Directions in Psychological Science 15(4) 177-181 2006年8月 『認知科学への招待2』 (共著) 研究社 2006年 『知性の創発と起源』 オーム社 2006年 児童心理学の進歩2006年版 金子書房 2006年 子どもの内面を耕すことばの教育―教室談話の構造― (共著) 教育心理学年報 45 19-23 2006年 子どもの概念発達と変化―素朴生物学をめぐってー 共立出版 2005年 発達と教育の心理学的基盤 (共著) 放送大学教育振興会 2005年 The formation of culture in mind: A sociocultural approach to cognitive development (共著) 千葉大学教育学部紀要 53 91-104 2005年 児童心理学の進歩2004年版 金子書房 2004年 Vitalistic causality in young children's naive biology (共著) Trends in Cognitive Science 18(8) 356-362 2004年 Language in mind: Advances in the study of language and thought (共著) MIT Press 2003年 児童心理学の進歩2003年版 金子書房 2003年 Intentional conceptual change (共著) Lawrence Erlbaum Associates 2003年 ヒト知性の生得的基盤 (共著) 人工知能学会誌 18(4) 416-425 2003年 Growing points in developmental science: Introduction (共著) Psychology Press 2002年 Young children's naive thinking about the biological world (共著) Psychology Press 2002年 認知過程研究―知識の獲得とその利用― (共著) 放送大学教育振興会 2002年 International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences (共著) Pergamon 2002年 The development of numerical competence among Japanese young children (共著) Research Bulletin of Graduate School of Social Sciences 2001年 Domain-specific constraints of conceptual development (共著) International Journal of Behavioral Development 24(3) 267-275 2000年9月 『共同の知を探る』 (共著) 共立出版 2000年 The International Handbook of Psychology (共著) Sage Publications Ltd 2000年 The effect of kana literacy acquisition on the speech segmentation unit used by Japanese young children (共著) Journal of Experimental Child Psychology 75(1) 70-91 2000年1月 Children's understanding of biology and health (共著) Cambridge University Press 1999年 Mathematics in the early years National Association for the Eucation of Young Children 1999年 Folkbiology (共著) MIT Press 1999年 Teaching-learning of evaluative criteria for mathematical arguments through classroom discourse: A cross-national study (共著) Mathematical Thinking and Learning 1(2) 93-111 1999年 Construction of mathematical knowledge through whole-class discussion (共著) Learning and Instruction 8(6) 503-526 1998年12月 『岩波講座3現代の教育 授業と学習の転換』 岩波書店 1998年 Global prospects for education: Development, culture and schooling (共著) American Psychological Association 1998年 Qualitative changes in intuitive biology (共著) European Journal of Psychology of Education 12(2) 111-130 1997年6月 The emergence of core domains of thought: Children's reasoning about physical, psychological, and biological phenomena (共著) Jossey-Bass Publisher 1997年 選択肢提示の有無が算数での集団討論の過程と所産に及ぼす効果 (共著) 教育心理学研究 45(2) 129-139 1997年 領域と制約―発達認知科学からの示唆― (共著) 波多野誼余夫 児童心理学の進歩97年版 36 221-246 1997年 Young children's recognition of commonalities between animals and plants (共著) Child Development 67(6) 2823-2840 1996年12月 “Buggy algorithms” as attractive variants (共著) Journal of Mathematical Behavior 15(3) 285-302 1996年9月 Handbook of education and human development: New models of learning, teaching and schooling (共著) Blackwell 1996年 『認知心理学5学習と発達』 東京大学出版会 1996年 生物概念の獲得と変化竏苧c児の「素朴生物学」をめぐって竏 風間書房 1995年 幼児の素朴生物学の獲得をめぐる研究の10年 稲垣佳世子 児童心理学の進歩95年版 34 235-258 1995年 Young children's naive theory of biology (共著) Cognition 50(1-3) 171-188 1994年4月 『講座幼児の生活と教育4 理解と表現の発達』 岩波書店 1994年 Young children's personifying and vitalistic biology (共著) Research and Clinical Center for Child Development Annual Report 1992-1993 16 1-25 1994年 123» 所属学協会 5 Society for Research in Child Development 日本認知科学学会 日本心理学会 日本教育心理学会 日本保育学会