研究者検索結果一覧 大井 恭子 大井 恭子オオイ キョウコ (Kyoko Oi) ダウンロードする帳票の形式を下記より選択して下さい 「教育研究等環境」形式 「文科省帳票様式第4号 ①履歴書」形式 「文科省帳票様式第4号 ②教育研究業績書」形式 基本情報 所属千葉大学 教育学部 教育学部 千葉大学学位博士(文学)(State University of New York)文学修士(Atate University of New York)J-GLOBAL ID200901072479612381researchmap会員ID1000182736 研究キーワード 2 言語学 Linguistics 英語教授法 English language pedagogy Linguistics English language pedagogy MISC 56 Stop! 日本語的発想 英語で書くこつ教えます (共著) 桐原書店 2006年 英語論文レポートの書き方(共著) (共著) 研究社 2004年 第12章 小学校英語活動の進め方 「総合的な学習」実践事例集(ぎょうせい) 2003年 応用言語学辞典(分担執筆) 研究社 2003年 The effect of rewriting and Teacher feedback in the Teaching of writing fon Japanese EFL Students(Jointly worked) Language Education & Technology 40 101-120 2003年 The effect of rewriting and Teacher feedback in the Teaching of writing fon Japanese EFL Students(Jointly worked) Language Education & Technology 40 101-120 2003年 思考力育成のための作文教育‐外国語としての英語教育からの知見‐ 千葉大学教育学部研究紀要第50巻Ⅱ 50, 245-260 2002年 「英語モード」でライティング 講談社インターナショナル 2002年 The Effects of Differences in Point of View on the Story Production of Japanese EFL Students(共著) Foreign Language Annals 34(2) 118-129 2001年 コンピューター対応TOEFLテストライティング完全制覇 三修社 2000年 A Search for the Feedback That Works for Japanese EFL Students : Content-based or Grammar-based(共著) 大井 恭子, 上村 妙子, 熊本 たま, 松本 佳穂子 JACET Bulletin (32) 91-108 2000年 東洋英和女学院大学における英語教育に関する学生の現状と課題-語学意識調査結果を中心に-(共著) 竹下 裕子, 大井 恭子, 有田 富美子 東洋英和女学院大学 人文・社会科学論集 17(17) 107-171 2000年 Comparison of argumentative styles : Japanese college students vs, American college students-An analysis using the Toulmin Model 大井 恭子 JACET Bulletin (30) 85-102 1999年 A note on the Japanese students' preference for the first person perspective in writing in English Writing in the EFL Classroom, Tokai University Monograph Series 3 37-47 1999年 Argumentative strategies in American and Japanese(共著) World Englishes 17(3) 307-323 1998年 A pedagogical application of research in contrastive rhetoric(共著) 大井 恭子, 上村 妙子 JACET Bulletin (28) 65-82 1997年 Teaching counter argument to Japanese College Students 大井 恭子 人文・社会科学論集 13(13) 145-167 1997年 Contrastive Rhetoric in Letter Writing : The Interaction of Linguistic Proficiency and Cultural Awareness(共著) JALT(Japan Association for Language Teaching) Journal 19(1) 58-76 1997年 Writing Power(共著) 1996年 ライティング・パワー 1996年 Writing Power(共著) 1996年 Empathy as a Key Concept in Understanding the Japanese People (3) 19-32 1995年 誤答分析の最近の傾向と母国語話者による外国人の作文の誤用判定(共著) 英語学論説資料集 (27) 340-348 1995年 Diagnostic analysis of Japanase EFL Studlents' Whitiy on the discover lecel and some suggestions for impronemeut (2) 53-63 1994年 The role of cultural awareness in contrative rhetoric(共著) ERIC Report (U.S. Department of Education) 1994年 日本人大学ものリスリング-その特徴と問題点(共著) 語学ラボラトリー学会紀要 (29) 147-157 1992年 「英語総合研究」(共著) 研究社 1991年 Cultural Differences in Thought Pattern between Japanese and English Perceived in Refusal and the Importance of Teaching Rhetoric 大井 恭子 東洋女子短期大学紀要 23(23) 123-136 1991年 「レポート・ライティング」(共著) 日本英語教育協会 1990年 A Study of The Measurement of EFL Writing(共著) JACET Bulletin (21) 17-36 1990年 Cross-Cultural Rhetorical Differences in Letter Writing : Refusal letter and Application Letter(共著) JACET Bulletin (21) 117-136 1990年 A Review of Contrustive Rhetoric (20) 115-134 1988年 「アメリカを暮らす」(共著) 旺文社文庫 1986年 Stylistic Analysis of Newspaper Language : The Difference Between Newsday and the New York Times The Toyo Review (180) 9-20 1986年 Cross-cultural Differences in Rhetorical Patternning : A Study of Japanese and English Oi Kyoko JACET Bulletin (17) 23-48 1986年 Beliefs about and expectations of feedback on EFL writing: A comparison of the views of students and teachers in Japan JACET Bulletin Vol.38, 79-95 小学校英語に関する意識調査(共著) 千葉大学教育学部研究紀要 第52巻 第52巻, 209-223 Beliefs about and expectations of feedback on EFL writing: A comparison of the views of students and teachers in Japan The effect of rewriting and Teacher feedback in the Teaching of writing fon Japanese EFL Students(Jointly worked) The Effects of Differences in Point of View on the Story Production of Japanese EFL Students(共著) A Search for the Feedback That Works for Japanese EFL Students : Content-based or Grammar-based(共著) Comparison of argumentative styles : Japanese college students vs, American college students-An analysis using the Toulmin Model A note on the Japanese students' preference for the first person perspective in writing in English Argumentative strategies in American and Japanese(共著) A pedagogical application of research in contrastive rhetoric(共著) Teaching counter argument to Japanese College Students Contrastive Rhetoric in Letter Writing : The Interaction of Linguistic Proficiency and Cultural Awareness(共著) Diagnostic analysis of Japanase EFL Studlents' Whitiy on the discover lecel and some suggestions for impronemeut The role of cultural awareness in contrative rhetoric(共著) Empathy as a Key Concept in Understanding the Japanese People 12» 所属学協会 6 小学校敬語教育学会 異文化間教育学会 全国語学教育学会(JALT) 語学ラボラトリー学会 Teaching English to the Speakers of Other Languages もっとみる Works(作品等) 2 Contrastive Rhetorical Approach in the Analysis of Argumentative Essay 議論文における日・英レトリックの比較 共同研究・競争的資金等の研究課題 4 Teaching Writing English language Pedagogy 作文教育 英語教授法
大井 恭子オオイ キョウコ (Kyoko Oi) ダウンロードする帳票の形式を下記より選択して下さい 「教育研究等環境」形式 「文科省帳票様式第4号 ①履歴書」形式 「文科省帳票様式第4号 ②教育研究業績書」形式 基本情報 所属千葉大学 教育学部 教育学部 千葉大学学位博士(文学)(State University of New York)文学修士(Atate University of New York)J-GLOBAL ID200901072479612381researchmap会員ID1000182736 研究キーワード 2 言語学 Linguistics 英語教授法 English language pedagogy Linguistics English language pedagogy MISC 56 Stop! 日本語的発想 英語で書くこつ教えます (共著) 桐原書店 2006年 英語論文レポートの書き方(共著) (共著) 研究社 2004年 第12章 小学校英語活動の進め方 「総合的な学習」実践事例集(ぎょうせい) 2003年 応用言語学辞典(分担執筆) 研究社 2003年 The effect of rewriting and Teacher feedback in the Teaching of writing fon Japanese EFL Students(Jointly worked) Language Education & Technology 40 101-120 2003年 The effect of rewriting and Teacher feedback in the Teaching of writing fon Japanese EFL Students(Jointly worked) Language Education & Technology 40 101-120 2003年 思考力育成のための作文教育‐外国語としての英語教育からの知見‐ 千葉大学教育学部研究紀要第50巻Ⅱ 50, 245-260 2002年 「英語モード」でライティング 講談社インターナショナル 2002年 The Effects of Differences in Point of View on the Story Production of Japanese EFL Students(共著) Foreign Language Annals 34(2) 118-129 2001年 コンピューター対応TOEFLテストライティング完全制覇 三修社 2000年 A Search for the Feedback That Works for Japanese EFL Students : Content-based or Grammar-based(共著) 大井 恭子, 上村 妙子, 熊本 たま, 松本 佳穂子 JACET Bulletin (32) 91-108 2000年 東洋英和女学院大学における英語教育に関する学生の現状と課題-語学意識調査結果を中心に-(共著) 竹下 裕子, 大井 恭子, 有田 富美子 東洋英和女学院大学 人文・社会科学論集 17(17) 107-171 2000年 Comparison of argumentative styles : Japanese college students vs, American college students-An analysis using the Toulmin Model 大井 恭子 JACET Bulletin (30) 85-102 1999年 A note on the Japanese students' preference for the first person perspective in writing in English Writing in the EFL Classroom, Tokai University Monograph Series 3 37-47 1999年 Argumentative strategies in American and Japanese(共著) World Englishes 17(3) 307-323 1998年 A pedagogical application of research in contrastive rhetoric(共著) 大井 恭子, 上村 妙子 JACET Bulletin (28) 65-82 1997年 Teaching counter argument to Japanese College Students 大井 恭子 人文・社会科学論集 13(13) 145-167 1997年 Contrastive Rhetoric in Letter Writing : The Interaction of Linguistic Proficiency and Cultural Awareness(共著) JALT(Japan Association for Language Teaching) Journal 19(1) 58-76 1997年 Writing Power(共著) 1996年 ライティング・パワー 1996年 Writing Power(共著) 1996年 Empathy as a Key Concept in Understanding the Japanese People (3) 19-32 1995年 誤答分析の最近の傾向と母国語話者による外国人の作文の誤用判定(共著) 英語学論説資料集 (27) 340-348 1995年 Diagnostic analysis of Japanase EFL Studlents' Whitiy on the discover lecel and some suggestions for impronemeut (2) 53-63 1994年 The role of cultural awareness in contrative rhetoric(共著) ERIC Report (U.S. Department of Education) 1994年 日本人大学ものリスリング-その特徴と問題点(共著) 語学ラボラトリー学会紀要 (29) 147-157 1992年 「英語総合研究」(共著) 研究社 1991年 Cultural Differences in Thought Pattern between Japanese and English Perceived in Refusal and the Importance of Teaching Rhetoric 大井 恭子 東洋女子短期大学紀要 23(23) 123-136 1991年 「レポート・ライティング」(共著) 日本英語教育協会 1990年 A Study of The Measurement of EFL Writing(共著) JACET Bulletin (21) 17-36 1990年 Cross-Cultural Rhetorical Differences in Letter Writing : Refusal letter and Application Letter(共著) JACET Bulletin (21) 117-136 1990年 A Review of Contrustive Rhetoric (20) 115-134 1988年 「アメリカを暮らす」(共著) 旺文社文庫 1986年 Stylistic Analysis of Newspaper Language : The Difference Between Newsday and the New York Times The Toyo Review (180) 9-20 1986年 Cross-cultural Differences in Rhetorical Patternning : A Study of Japanese and English Oi Kyoko JACET Bulletin (17) 23-48 1986年 Beliefs about and expectations of feedback on EFL writing: A comparison of the views of students and teachers in Japan JACET Bulletin Vol.38, 79-95 小学校英語に関する意識調査(共著) 千葉大学教育学部研究紀要 第52巻 第52巻, 209-223 Beliefs about and expectations of feedback on EFL writing: A comparison of the views of students and teachers in Japan The effect of rewriting and Teacher feedback in the Teaching of writing fon Japanese EFL Students(Jointly worked) The Effects of Differences in Point of View on the Story Production of Japanese EFL Students(共著) A Search for the Feedback That Works for Japanese EFL Students : Content-based or Grammar-based(共著) Comparison of argumentative styles : Japanese college students vs, American college students-An analysis using the Toulmin Model A note on the Japanese students' preference for the first person perspective in writing in English Argumentative strategies in American and Japanese(共著) A pedagogical application of research in contrastive rhetoric(共著) Teaching counter argument to Japanese College Students Contrastive Rhetoric in Letter Writing : The Interaction of Linguistic Proficiency and Cultural Awareness(共著) Diagnostic analysis of Japanase EFL Studlents' Whitiy on the discover lecel and some suggestions for impronemeut The role of cultural awareness in contrative rhetoric(共著) Empathy as a Key Concept in Understanding the Japanese People 12» 所属学協会 6 小学校敬語教育学会 異文化間教育学会 全国語学教育学会(JALT) 語学ラボラトリー学会 Teaching English to the Speakers of Other Languages もっとみる Works(作品等) 2 Contrastive Rhetorical Approach in the Analysis of Argumentative Essay 議論文における日・英レトリックの比較 共同研究・競争的資金等の研究課題 4 Teaching Writing English language Pedagogy 作文教育 英語教授法