研究者検索結果一覧 森川 セーラ 森川 セーラSarah Morikawa ダウンロードする帳票の形式を下記より選択して下さい 「教育研究等環境」形式 「文科省帳票様式第4号 ①履歴書」形式 「文科省帳票様式第4号 ②教育研究業績書」形式 基本情報 所属千葉大学 大学院国際学術研究院学位MSc TESOL(2006年7月 Aston University)J-GLOBAL ID202001016423192380researchmap会員IDB000382527 研究キーワード 3 Curriculum development Critical Thinking and Language learning Language exchange 研究分野 1 人文・社会 / 外国語教育 / 学歴 4 2001年1月 - 2006年7月 Aston University MSc TESOL ( Teaching English to Speakers of Other Languages) 1997年8月 - 1998年7月 International House RSA/UCLES Diploma TEFLA 1993年 International House RSA/UCLES Certificate TEFLA 1983年9月 - 1987年7月 University of Sheffield Japanese Studies and Geography BA (Hons) 論文 12 大学の英語必修科目における授業満足度および学習意欲に影響する要因分析 竹蓋 順子, 森川 セーラ, 与那覇 信恵 Journal of Liberal Arts and Sciences, Chiba University 9 1-17 2025年3月 査読有り The Effect of Relationships on Student Perseverance in Face-to-face and Online Tandem Programmes Sarah Morikawa Journal of Liberal Arts and Sciences, Chiba University 9 239-254 2025年3月 査読有り 英語教育カリキュラム改革の成果に関する実証的研究 : Critical Thinking in English 科目を事例として 竹蓋, 順子, 与那覇, 信恵, 森川セーラ 2 47-66 2025年3月 査読有り Assessing the Efficacy of English Language Curriculum Reforms : Teacher Insights Sarah Morikawa Journal of English Language Education and Research 2 24-46 2025年3月 査読有り Development of a Coordinated General English Education Curriculum at Chiba University (1) 35-54 2024年3月 査読有り もっとみる 書籍等出版物 3 図解で学ぶクリティカル・シンキング : トゥールミン・モデルを活かして 椎名 紀久子, 後藤, 希望, 森川,セーラ, 南塚, 信吾 (担当:共著) 2022年10月 (ISBN: 9784865980868) Global Connections Sarah Morikawa, Luke Harrington (担当:共著) Cengage Publishing 2014年3月 IELTS完全対策&トリプル模試 Morikawa, Sarah, Harrington, Luke, 平岡, 麻里 DHC 2014年 (ISBN: 9784887245549) 講演・口頭発表等 12 Positive Student Learning Outcomes in an Online Intercultural Exchange Sarah Morikawa Cambodia TESOL International Conference in Phnom Pehn 2025年2月15日 The effect of relationships on student perseverance in face-to-face and online tandem programmes. Sarah Morikawa Cambodia TESOL International Conference in Phnom Pehn 2024年2月24日 Student Perseverance on a Language Exchange Programme. Sarah Morikawa Japan Association of Self-Access Learning 2023 National Conference 2023年10月21日 Reflections on ESAP Curriculum Design for Engineering and Science Students 下田ジョディ, アドリアナ・エステベス, 森川セーラ 2021年11月13日 Learning from Experience: the development of an out-of-class conversation partner programme Sarah Morikawa 2019 Cambodia TESOL International Conference 2019年3月 Supporting Learner Autonomy in a Language Exchange Programme Sarah Morikawa, Kanako Nishizumi JALT 2018 National Conference 2018年11月 The Language Exchange Programme: Reflections on the first year Sarah Morikawa, Kanako Nishizumi JALT 2018 PAN-SIG 2018年5月 Conversation Partners as Motivators Sarah Morikawa, Momoko Watanabe JALT 2017 national conference 2017年11月 Study Groups: A step towards autonomous learning Sarah Morikawa, Momoko Watanabe JALT 2016 National Conference 2016年11月 Presenting in English for Chiba University Women's Support Group. Sarah Morikawa 2013年3月 Promoting logical argument in academic writing Sarah Morikawa, Kikuko Shiina JALT 2019 National Conference 2010年11月 Thinking Maps for All Ages: A poster presentation At JALT 2010 national conference Sarah Morikawa JALT 2010 National Conference 2010年11月 1 共同研究・競争的資金等の研究課題 7 Improving communicative competence through online intercultural exchange 日本学術振興会 科学研究費助成事業 2023年4月 - 2026年3月 森川 セーラ, ハリントン ルーク 文系学生のための英語聴解力養成用Web教材の開発 日本学術振興会 科学研究費助成事業 2021年4月 - 2024年3月 与那覇 信恵, 高橋 秀夫, 竹蓋 順子, 土肥 充, 阿佐 宏一郎, 森川 セーラ, ハリントン ルーク トゥールミン・モデルを活かした批判的論理的思考方法の開発とその多角的教材化の研究 2018年 - 2021年 椎名記久子, 南塚信号, 後藤希望 グローバル社会の多様な英語に対応する聴解力を養成するためのCALL教材の開発 日本学術振興会 科学研究費助成事業 2016年4月 - 2020年3月 高橋 秀夫, 土肥 充, 竹蓋 順子, 与那覇 信恵, ハリントン ルーク, 森川 セーラ 国際的に活躍する専門家育成を目指した専門英語(ESP)CALL教材の開発 日本学術振興会 科学研究費助成事業 2012年4月 - 2016年3月 高橋 秀夫, 土肥 充, 森川 セーラ, ハリントン ルーク, 竹蓋 順子, 与那覇 信恵, 岩崎 弥生, 日比野 治雄, 花輪 知幸 もっとみる
森川 セーラSarah Morikawa ダウンロードする帳票の形式を下記より選択して下さい 「教育研究等環境」形式 「文科省帳票様式第4号 ①履歴書」形式 「文科省帳票様式第4号 ②教育研究業績書」形式 基本情報 所属千葉大学 大学院国際学術研究院学位MSc TESOL(2006年7月 Aston University)J-GLOBAL ID202001016423192380researchmap会員IDB000382527 研究キーワード 3 Curriculum development Critical Thinking and Language learning Language exchange 研究分野 1 人文・社会 / 外国語教育 / 学歴 4 2001年1月 - 2006年7月 Aston University MSc TESOL ( Teaching English to Speakers of Other Languages) 1997年8月 - 1998年7月 International House RSA/UCLES Diploma TEFLA 1993年 International House RSA/UCLES Certificate TEFLA 1983年9月 - 1987年7月 University of Sheffield Japanese Studies and Geography BA (Hons) 論文 12 大学の英語必修科目における授業満足度および学習意欲に影響する要因分析 竹蓋 順子, 森川 セーラ, 与那覇 信恵 Journal of Liberal Arts and Sciences, Chiba University 9 1-17 2025年3月 査読有り The Effect of Relationships on Student Perseverance in Face-to-face and Online Tandem Programmes Sarah Morikawa Journal of Liberal Arts and Sciences, Chiba University 9 239-254 2025年3月 査読有り 英語教育カリキュラム改革の成果に関する実証的研究 : Critical Thinking in English 科目を事例として 竹蓋, 順子, 与那覇, 信恵, 森川セーラ 2 47-66 2025年3月 査読有り Assessing the Efficacy of English Language Curriculum Reforms : Teacher Insights Sarah Morikawa Journal of English Language Education and Research 2 24-46 2025年3月 査読有り Development of a Coordinated General English Education Curriculum at Chiba University (1) 35-54 2024年3月 査読有り もっとみる 書籍等出版物 3 図解で学ぶクリティカル・シンキング : トゥールミン・モデルを活かして 椎名 紀久子, 後藤, 希望, 森川,セーラ, 南塚, 信吾 (担当:共著) 2022年10月 (ISBN: 9784865980868) Global Connections Sarah Morikawa, Luke Harrington (担当:共著) Cengage Publishing 2014年3月 IELTS完全対策&トリプル模試 Morikawa, Sarah, Harrington, Luke, 平岡, 麻里 DHC 2014年 (ISBN: 9784887245549) 講演・口頭発表等 12 Positive Student Learning Outcomes in an Online Intercultural Exchange Sarah Morikawa Cambodia TESOL International Conference in Phnom Pehn 2025年2月15日 The effect of relationships on student perseverance in face-to-face and online tandem programmes. Sarah Morikawa Cambodia TESOL International Conference in Phnom Pehn 2024年2月24日 Student Perseverance on a Language Exchange Programme. Sarah Morikawa Japan Association of Self-Access Learning 2023 National Conference 2023年10月21日 Reflections on ESAP Curriculum Design for Engineering and Science Students 下田ジョディ, アドリアナ・エステベス, 森川セーラ 2021年11月13日 Learning from Experience: the development of an out-of-class conversation partner programme Sarah Morikawa 2019 Cambodia TESOL International Conference 2019年3月 Supporting Learner Autonomy in a Language Exchange Programme Sarah Morikawa, Kanako Nishizumi JALT 2018 National Conference 2018年11月 The Language Exchange Programme: Reflections on the first year Sarah Morikawa, Kanako Nishizumi JALT 2018 PAN-SIG 2018年5月 Conversation Partners as Motivators Sarah Morikawa, Momoko Watanabe JALT 2017 national conference 2017年11月 Study Groups: A step towards autonomous learning Sarah Morikawa, Momoko Watanabe JALT 2016 National Conference 2016年11月 Presenting in English for Chiba University Women's Support Group. Sarah Morikawa 2013年3月 Promoting logical argument in academic writing Sarah Morikawa, Kikuko Shiina JALT 2019 National Conference 2010年11月 Thinking Maps for All Ages: A poster presentation At JALT 2010 national conference Sarah Morikawa JALT 2010 National Conference 2010年11月 1 共同研究・競争的資金等の研究課題 7 Improving communicative competence through online intercultural exchange 日本学術振興会 科学研究費助成事業 2023年4月 - 2026年3月 森川 セーラ, ハリントン ルーク 文系学生のための英語聴解力養成用Web教材の開発 日本学術振興会 科学研究費助成事業 2021年4月 - 2024年3月 与那覇 信恵, 高橋 秀夫, 竹蓋 順子, 土肥 充, 阿佐 宏一郎, 森川 セーラ, ハリントン ルーク トゥールミン・モデルを活かした批判的論理的思考方法の開発とその多角的教材化の研究 2018年 - 2021年 椎名記久子, 南塚信号, 後藤希望 グローバル社会の多様な英語に対応する聴解力を養成するためのCALL教材の開発 日本学術振興会 科学研究費助成事業 2016年4月 - 2020年3月 高橋 秀夫, 土肥 充, 竹蓋 順子, 与那覇 信恵, ハリントン ルーク, 森川 セーラ 国際的に活躍する専門家育成を目指した専門英語(ESP)CALL教材の開発 日本学術振興会 科学研究費助成事業 2012年4月 - 2016年3月 高橋 秀夫, 土肥 充, 森川 セーラ, ハリントン ルーク, 竹蓋 順子, 与那覇 信恵, 岩崎 弥生, 日比野 治雄, 花輪 知幸 もっとみる